- شیوا فایل تاثیردوره ی پیش دبستانی بر پیشرفت تحصیلی کودکان دوره ابتدایی

تاثیردوره ی پیش دبستانی بر پیشرفت تحصیلی کودکان دوره ابتدایی

تاثیردوره ی پیش دبستانی بر پیشرفت تحصیلی کودکان دوره ابتدایی

تاثیردوره ی پیش دبستانی بر پیشرفت تحصیلی کودکان دوره ابتدایی

 تاثیردوره ی پیش دبستانی بر پیشرفت تحصیلی کودکان دوره ابتدایی

 
 
مقدمه 1
 
فصل اول:ادبیات تحقیق                                                                               
 
2- بیان مسئله 10        
 
3- ضرورت و اهمیت تحقق 11
 
4- اهداف تحقیق 13       
 
5-تعریف اصطلاحات تحقیق   15       
 
6-سئوالات تحقیق   15
 
7- تعاریف عملیاتی    16
 
7-فرضیه تحقیق 18
 
8-متغیر ها   18
 
فصل دوم –پیشینه مطالعاتی
 
9- تاریخچه آموزش در دوران کودکی در جهان  19
 
10- تاریخچه آموزش و پیش دبستانی در ایران 21
 
11- سیر فرهنگ و تعلیم و تربیت در اروپا   24
 
12- تعلیم و تربیت از دیدگاه اسلام  31
 
13- مرور اجمالی بر آموزش پیش دبستانی در کشور های مختلف جهان   32     
 
14- تاثیر اشتغال مادران بر عملکرد کودکان پیش دبستانی   40
 
فصل سوم- روش تحقیق
  
16-  مقدمه   77
 
17-جامعه آماری   79
 
18-نمونه آماری 79
 
19-روش جمع آوری اطلاعات     80                  
 
20- تجزیه و تحلیل داده ها   81      
 
21-آزمون   81
 
22-ویژگی های توزیعای Tاستودنت   82
 
23-آزمون Tمقایسه میانگین های مستقل 82
 
فصل چهارم – تجزیه و تحلیل داده ها
 
24- خلاصه نتایج آماری  86
 
25- جدول توضیع جدول فراوانی درس فارسی   89
 
26- جدول توضیع فراوانی درس ریاضی   94
 
27- لیست نمرات پس آزمون درس املا  96
 
28- جدول توزیع فراوانی درس املا 98
 
فصل پنجم –نتیجه گیری و پیشنهادات                                                                        
 
29- خلاصه و نتیجه گیری 103
 
30- محدودیتهای تحقیق   107
 
31- توصیه ها برای تحقیقات بعدی   108
 
32- منابع  109
 
 
چکیده تحقیق:
 
این پژوهش تحت عنوان تاثیر دوره پیش دبستانی بر پیشرفت تحصیلی کودکان دوره ابتدایی شهر تهران صورت گرفته است.
 
جامعه آماری شامل60 نفر ، که انتخاب آنها بصورت کاملاً تصادفی می باشد. با توجه به اینکه پژوهشهای متعدد در مورد پیشرفت تحصیلی صورت گرفته ، اما هنوز بسیاری از زوایای این امر مهم ناشناخته باقی مانده و کشور ما با وجود سرمایه گذاری ها و صرف هزینه های کلان هنوز موفقیت های لازم را در این زمینه  کسب نکرده است این پژوهش در صدد است تا زاویه ای دیگر از این پدیده را روشن کند و مسئولین آموزشی را برای رسیدن  به اهدافشان یاری نماید.
 
امروزه این نکته در زمینه تربیت مسلم است که متناسب بودن برنامه و محتوای آموزشی با مراحل تحول دانش آموزان باعث فهم مطالب و اجتناب از انباشن حافظه می گردد و یک ضرورت آموزشی محسوب می شود.
 
براین اساس پژوهش حاضر در صدد است تا ارتباط بین تاثیر پیش دبستانی بر پیشرفت تحصیلی بین کسانی که دورۀ پیش دبستانی را طی نموده اند و آنهایی که از گذارن این دوره بی بهره بوده اند را روشن سازد.
 
خلاصه و نتیجه گیری :
 
در پیرامون این تحقیق مسائلی وجود دارد که نظر متخصصین را بر آن داشت تا بدنبال مشکل البته در حد توان خودشان بر آیند و مشکل این بود که آیا آموزش پیش دبستانی بر آموزش رسمی ابتدایی تاثیر دارد یا خیر ؟
 
اکر تاثیر دارد در چه جهت می باشد و محققین نیز با این فرضیه که آموزش دوره پیش دبستانی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان اول ابتدایی اثر مثبت دارد و بالاخص وبا توجه به موضوع مورد تاثیر بر دروس ریاضی ، املا و فارسی تاثیر مثبت دارد که بتوانیم با این پژوهش نتایج حاصله را در خدمت آموزش و پرورش قرار داده و تا حدودی مورد استفاده مطلوب قرار گیرد و در جهت گسترش این مقطع تحصیلی توجه مسئولین را بیشتر معطوف داشته و برنامه های بهتر و منظم تری برای آن تدوین و اهمیت بیشتری را برای آن قائل شود و به تبع آن مورد استقبال و پذیرش اولیلاء محترم قرار بگیرد تا بیشتر فرضیه در این امر همکاری و مشارکت داشته باشند . با این توضیح برای روشن شدن درستی یا نادرستی فرضیه از پس آزمون با دو گروه آزمایشی و گواه استفاده کرده برای این کارابتدا بین جامعه آماری که دانش آموزان دختر پایه اول و دوم ابتدایی شهرستان تهران در سال تحصیلی 78-86 می باشد.

نوع فایل : docxتعداد صفحه : 119

اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 6,400 تومان
عملیات پرداخت با همکاری بانک انجام می شود
کدتخفیف:

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
dabestan_1721860_8235.zip112.7k